Hastamızdan Haber Var

Gönderen İl: Erzincan
Uygulama Adı: Hastamızdan Haber Var
Sağlık Tesisi Adı: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Neden İhtiyaç Duyuldu: Pandemi sürecinde izolasyon önlemleri sebebiyle hasta yakınlarının hastaneye daha az gelmesini sağlamak ve teması en aza indirmek amacıyla kurulmuştur.
Hangi Alanda Uygulandı: Covid-19 Tanılı Hasta Takip Ve Tedavisi Yapılan Servisler Ve Yoğun Bakımlar
Ne zaman Uygulandı: Eylül/2020 itibariyle kurulan birim aktif olarak hizmet vermeye devam etmektedir.
Nasıl Uygulandı: ‘’Hastamızdan Haber Var’’ isimli projemiz ile sağlık personelinden oluşan bir ekip ‘’Hasta Yakını Bilgilendirme Birimi’’ adı altında kuruldu. Birimde görevli olan doktor ve hemşirelerimiz hastaların tedavi gördüğü servis ve yoğun bakımlara vizit yaparak sorumlu doktor ve hemşirelerden hastaların günlük genel durumlarını öğrenmektedir. Oluşturduğumuz forma gerekli bilgiler aktarıldıktan sonra birimdeki diğer görevli sağlık personellerine iletilmektedir. Günün hemen hemen aynı saatlerinde aynı hastaya bilgi vermek amacıyla hizmet vermeye çalışmakta; evde telefon başında hastasından haber bekleyen halkımıza daha kaliteli ve verimli hizmet sunmayı amaçlamaktayız. Hasta Yakını Bilgilendirme Birimi 08:00 ve 21:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Bunun yanı sıra kurum içerisinde kendi aramızda kurduğumuz iletişim grupları sayesinde 24 saat bilgi alış verişimiz devam etmektedir.
Kim Tarafından Uygulanabilir: Covid-19 hastası kabul eden tüm hastaneler tarafından uygulanabilir.
Ne İşe Yaradı: Pandemi sürecinde hastanemizde tedavi göre hastalarımızın sağlık durumlarını günlük olarak hasta yakınlarına bildirerek onların stres ve anksiyete seviyesini azalttık. Bu durum hem hastalığa yakalanıp evde tedavisine devam eden hem de hastalığa yakalanmayıp temaslı olan hasta yakınlarının karantina sürecinde hastanedeki yakının emin ellerde olduğunu bilmelerini sağladı. Aynı zamanda hastaneye ziyaret sayılarını büyük bir oranda düşürerek ilimizdeki virüs yayılımının azalmasına etken oldu. Geçirdiğimiz zor zamanlarda hasta yakınları ve sağlık personelinin kenetlenip iyi ve kaliteli bir iletişim bağı kurarak hasta ve hasta yakınlarının hayır dualarını alarak işimize daha motive olarak çalışmamızı sağladı. Aynı zamanda kurum içerisinde kendi aramızda kurduğumuz iletişim grupları ile tüm yöneticilerimizin ve doktorlarımızın Covid-19 tanısı ile tedavi gören hastalarımızdan ayrıntılı bilgiyi en kısa sürede ve güncel olarak almalarını sağladı. Bu da oluşabilecek tüm olumlu ve olumsuz durumlara erken müdahaleyi etkinleştirdi.
Uygulamada Karşılaşılan Problemler: Yok
Uygulama Yapmak İsteyenlere Tavsiyeler: Ülkemizin ve Dünyanın içinde bulunduğu zor zamanlarda hasta ve hasta yakınlarıyla iletişim içinde olmak hastalarımızın eksiklerini gidermek, isteklerini yerine getirmek sağlık ekibi olarak boynumuzun borcudur. Yaptığımız işin moral ve motivasyon olarak iş doyumumuzu en üst seviyeye çıkardığını belirtmek ister tüm pandemi hastanelerinin iş akışını kolaylaştırmak ve etkin tedavi sürecini tamamlamak için bu şekilde bir birim oluşturarak halka hizmet vermelerini tavsiye ediyoruz.

  • mgeah.jpeg