Gönderen İl: Bartın
Uygulama Adı: Hasta Bilgilendirme Birimi
Sağlık Tesisi Adı: Bartın Devlet Hastanesi
Uygulamaya Neden İhtiyaç Duyuldu: Acil serviste hasta yoğunluğunun arttığı zaman dilimlerinde hasta ve hasta yakınlarının tıbbi tedavi dışında kalan süreçler ile ilgili yeterli bilgiye ulaşamaması sebebiyle.
Uygulama Hangi Alanda Uygulandı: Bartın Devlet Hastanesi Acil Servisi
Uygulama Ne Zaman Uygulandı: Haftanın her günü sabah 08.00 ile akşam 24.00 arasında.
Uygulama Ne İşe Yaradı: Acil servise başvuran hasta ve hasta yakınları tıbbi tedavi dışında kalan süreçler ile ilgili daha hızlı ve yeterli bilgiye tek elden ulaşabildi.
Uygulamada Karşılaşılan Problemler: Uygulama dâhilinde tam zamanlı ve sürekli görevlendirilen personellerde belli bir süre sonra bir tükenmişlik gözlemlendi.
Uygulamayı Yapmak İsteyenlere Tavsiyeler: Hasta memnuniyetini artırmak ve hasta psikolojisini kontrol altına alabilmek için kurulmak istenen hasta bilgilendirme birimlerinde tercihen hasta psikolojisi konusunda eğitimli ve iletişim becerileri iyi düzeyde olan personeller tercih edilmelidir.
Uygulama Hangi Tip Sağlık Tesislerinde Uygulanabilir: İkinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarının, tercihen hasta yoğunluğunun fazla olduğu birimleri.

